Liberale Debatclub 010

Droom jij ervan om jouw liberale standpunten te verdedigen in de Raad of de Kamer? Sta jij niet snel met je mond vol tanden? Verdedig jij je standpunt met verve? Wil jij je debatvaardigheden verbeteren? Heb je zin in een verbale krachtmeting met andere liberalen? Kom dan naar een van onze debatavonden!

Wat is de Liberale Debatclub 010?

Ongeveer een keer per zes weken is er een debatavond van de Liberale Debatclub 010. Tijdens deze avonden debatteren over vlijmscherpe stellingen en beoordelen uitstekende juryleden jouw vaardigheden. We hebben prikkelende stellingen en uitstekende juryleden. Of je al de nodige ervaring hebt met debatteren of dat je een beginner bent, je bent van harte welkom bij onze debatavonden! De eerstvolgende debatavond kan je vinden op de pagina Activiteiten van deze website of op Facebook.

Hoe ziet een debatavond eruit?

Tijdens een debatavond debatteer je twee keer; voor of tegen een stelling. Iedereen krijgt daarbij een eigen beurt om de stelling uit te werken. Dit doe je meestal in teamverband: coalitie of oppositie. Daarnaast interrumpeer je elkaar met puntige vragen. De juryleden geven vervolgens waardevolle feedback waardoor je steeds beter wordt.

Waarom komen?

De debatclub helpt je op verschillende manieren: je leert hoe voor te bereiden op een debat, hoe je een argumentatie opzet, hoe je jezelf goed presenteert, en hoe je een debat strategisch aanpakt. En daar kun je ook in het dagelijks leven veel plezier van hebben.

Tot slot is het ook ontzettend leuk om te doen! We zien je daarom graag op een van onze debatavonden!

Wil je meer weten over de debatclub? Stuur ons een email via: debat@vvdrotterdam.nl.