Antoinette Laan

Antoinette Laan studeerde bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Tijdens haar studie was ze onder andere lid van roeivereniging Skadi en Erasmus Debating Society en in 1997 werd ze Nederlands kampioen debatteren. Ze studeerde een semester aan Indiana University in de VS. Antoinette woont met haar man en haar drie kinderen in Kralingen-Crooswijk. In deze deelgemeente is ze ook zes jaar dagelijks bestuurder geweest. Als haar man in 2004 wordt uitgezonden als diplomaat voor de Nederlandse Ambassade in Zuid-Afrika, gaan Antoinette en de kinderen mee. In Zuid-Afrika studeert ze International Relations en werkt ze als defensie attachee. In 2010 werd Antoinette benoemd tot wethouder sport, cultuur en monumenten. Sinds maart 2014 was ze raadslid voor de VVD en sinds juni 2015 tevens fractievoorzitter. In 2017 werd Antoinette Laan benoemd tot lid van de Tweede Kamer der Staten Generaal. Namens de VVD is ze woordvoerder cultuur, erfgoed, ruimtelijke ordening en de omgevingswet.