Dave Boomkens

Dave Boomkens (30 april 1990) is sinds 2015 fractiemedewerker van de Rotterdamse VVD. Daarnaast is hij gek op schrijven. Zijn meest recente boek is ‘Liesbeth List, de dochter van de vuurtorenwachter’ – een biografie over het leven van misschien wel de grootste zangeres die Nederland ooit gekend heeft. Eerder schreef hij ‘Het Grote Songfestivalboek’. Ook richtte hij – samen met schrijvers Edward van de Vendel en Ellen Deckwitz – de website www.eurostory.nl op waarin hij verslag doet van de politieke, journalistieke en culturele achtergronden van het Eurovisie Songfestival.

Verder is Dave burgerraadslid geweest namens de Rotterdamse VVD. Burgerraadsleden zijn net als raadsleden lid van een fractie en kunnen namens hun fractie aan de beeld- en oordeelsvormende sessies deelnemen. Vanuit die hoedanigheid hield Dave zich bezig met de portefeuilles Economie, Haven, Mobiliteit en Duurzaamheid (EHMD).