VVD: Luister naar bewoners Keizerswaard

Bij winkelcentrum Keizerswaard (IJsselmonde) is opeens betaald parkeren ingevoerd zonder dat bewoners hierover geïnformeerd zijn. VVD-raadslid Jan-Willem Verheij vindt dit een kwalijke zaak en wil van het college weten waarom er besloten is om de bewoners buitenspel te zetten. “Ik begrijp het gewoon niet. Het is juist van groot belang om bewoners te betrekken bij veranderingen die in hun eigen wijk plaatsvinden. Waarom is dat in het geval van Keizerswaard niet gebeurd?” vraagt het raadslid zich af.

Volgens het liberale raadslid lijkt het erop dat wethouder Pex Langenberg (D66) maar weinig heeft geleerd van de situatie in de Kruidenbuurt. Verheij: “Ook in Ommoord zagen veel bewoners de invoering van betaald parkeren niet zitten. De wethouder was daar van plan om betaald parkeren in te voeren omdat forenzen de P&R links lieten liggen. Dit tegen het zere been van vele bewoners. Bewoners mailden en belden ons dat ze erg ongelukkig waren met het plan van de wethouder. Zij weigerden op te draaien voor een door de gemeente gecreëerd probleem. Het mondde uit in een maanden slepende affaire. Met dat verhaal in het achterhoofd is het toch vreemd dat de bewoners bij Keizerswaard nu helemaal niet gehoord worden?”

Omdat de gemeente de bewoners niet geïnformeerd en geraadpleegd heeft, hebben bewoners via de website www.ijsselmondenieuws.nl een poll geopend. Binnen enkele dagen tijd hebben 1163 bewoners hun mening achtergelaten. Daaruit blijkt dat bijna 95% tegen de invoering van betaald parkeren is. De Rotterdamse VVD-fractie is van mening dat de wethouder de bewoners van IJsselmonde behoorlijk tekort heeft gedaan. “Daar kan het college verandering in brengen door met de bewoners om tafel te gaan en een einde te maken aan de onvrede die momenteel leeft. Wij verwachten dat dit snel gebeurt,” laat Verheij weten.