De VVD bezoekt uw buurt: Noord

De Rotterdamse VVD-fractie heeft tijdens een werkbezoek aan Noord aandacht besteed aan twee onderwerpen die de bewoners in het gebied bezighouden. Fractievoorzitter Antoinette Laan: “We zijn gestart in het prachtige Vroesenpark. Dit stadspark kampt met een drainageprobleem waardoor het regelmatig op enkele plekken onder water staat. Het tweede onderwerp betreft wateroverlast in kelders. Bewoners ervaren dagelijks de nare gevolgen van de wateroverlast maar kunnen het probleem zelf niet oplossen. De VVD wil dat de gemeente een informatieavond organiseert om mogelijke maatregelen te bespreken zodat het probleem kan worden opgelost.”

In het Vroesenpark zijn recentelijk sportattributen toegevoegd en is op verzoek van de VVD in de gebiedscommissie een plek gekomen waar honden los mogen lopen. Het Vroesenpark is door deze aanpassingen weer een park voor iedereen geworden. De VVD heeft in 2015 eveneens aandacht gevraagd voor het festivalbeleid in Rotterdamse parken. Het Vroesenpark wordt iedere zomer drukbezocht door bezoekers en festivalgangers. Laan: “Ontzettend gezellig natuurlijk, maar vanwege de slechte ondergrond van dit stadspark was de grasmat na een festival telkens fors beschadigd. In het nieuwe festivalbeleid zijn maatregelen opgenomen om de openbare ruimte beter te beschermen. Door het nieuwe beleid wordt er meer rekening gehouden met de wens van omwonenden en de staat van het park.”

Twee bewoners van de Van der Meydestraat waren zo vriendelijk om een kijkje in de ondergelopen kelder te geven. In deze kelder staat gedurende het jaar zo’n 20 centimeter (grond)water. Dit maakt de kelders in deze straat onbruikbaar en zorgt op meerdere plekken voor beschimmelde muren. “Bewoners kunnen zelf niets aan dit probleem doen. De gemeente is voornemens om de riolering te vervangen maar jaagt huiseigenaren daardoor wel op kosten. Zij zijn bijvoorbeeld genoodzaakt om tuinen op te hogen of om aanpassingen te realiseren aan de riolering. “Wij willen dat bewoners en vastgoedeigenaren vroegtijdig door de gemeente worden geïnformeerd zodat zij kunnen anticiperen op het nemen van financiële maatregelen. De VVD in de gebiedscommissie Noord gaat er bij het college op aandringen om een informatieavond voor de bewoners te organiseren,” aldus Laan.

Benieuwd naar de foto’s van het werkbezoek? Bezoek dan onze facebookpagina: facebook.com/vvdrotterdam