Rotterdam beleeft succesvol sportweekend

Het geluk kon afgelopen weekend niet op in Rotterdam. Feyenoord kampioen, Sparta en Excelsior blijven in de eredivisie en HC Rotterdam staat in de finale. Fractievoorzitter Antoinette Laan: ‘Volop feest voor de Rotterdammers! De stad stond tijdens het kampioensfeest van vreugde op zijn kop en Rotterdam staat weer op de sportieve kaart.’

Het kampioensfeest op zondag is beheerst en vreugdevol verlopen. De pleinen, straten en kroegen stonden vol fanatieke fans die het kampioenschap van Feyenoord vierden. Laan: ‘De Kuip was uitverkocht en de spelers deden wat ze moesten doen; winnen! De Rotterdammers hebben achttien jaar moeten wachten op deze geweldige prestatie maar het enthousiasme was er niet minder om. Dit is een kampioenschap voor in de boeken.’

Op maandag stond de huldiging van het eerste elftal gepland. Naar verwachting hebben ruim 150.000 fans zich naar de Coolsingel en het Hofplein geschaard om een glimp op te kunnen vangen van de balkonscene. ‘Het feestgedruis was tot in de verre omtrek te horen. De huldiging leverde prachtige beelden op en maakte de Rotterdammers weer trots. Een mooie bijkomstigheid was dat het feest zonder noemenswaardige incidenten is verlopen. Daar mogen we trots op zijn,’ aldus Laan.