Amsterdammers, jullie kunnen altijd bij ons terecht

Autootje pesten, daar zijn wij niet van. Als het aan ons ligt krijgt de peperdure, nutteloze en oneerlijke Rotterdamse milieuzone daarom geen vervolg. Het klimaat verbeteren doen we wel op manieren die ook echt werken. In Rotterdam moet je overal met de auto kunnen komen en daar gaan wij voor zorgen. Niet minder, maar méér parkeerplaatsen. Wij begrijpen namelijk wél dat hardwerkende mensen met een baan en gezin hun auto gewoon nodig hebben.

De VVD wil innovatie en technologie gebruiken om de duurzaamheid in het verkeer een flinke impuls te geven. Andere partijen hebben dit geprobeerd door autogebruik tegen te gaan. Zo werd de groene golf afgeschaft, een dure milieuzone geïntroduceerd en het aantal parkeerplaatsen in het centrum verminderd - alsof  elektrische auto’s geen parkeerplekken nodig hebben. De VVD gelooft niet in deze manier van autopesten, maar zet juist in op positieve maatregelen. Fijnstof en andere uitlaatgassen worden efficiënter tegen gegaan door betere filters, het bevorderen van de doorstroom van het verkeer, een verkeerscirculatieplan en groene golven, het aanleggen van betere openbaar vervoer- en fietsverbindingen en het permanent gratis maken van P+R.

Wilt u meer weten over onze standpunten over bereikbaarheid en parkeren? Lees het hier. https://rotterdam.vvd.nl/standpunten/2699/bereikbaarheid-en-parkeren