VVD blij met wijziging plan windmolens

In het herziene voorstel van de Provincie Zuid-Holland zijn er minder windmolenlocaties gepland in de buurt van Rotterdamse woonwijken. VVD-raadslid Jan-Willem Verheij is blij met het resultaat:

‘We hebben erop aangedrongen om meer rekening te houden met de bezwaren van bewoners en geen windmolens toe te staan bij Kralingen en bij het strand in Hoek van Holland. Deze locaties waren helemaal niet realistisch. De windmolens zouden te dicht bij woningen, bedrijven en recreatiegebieden komen. Dit zou voor veel overlast hebben gezorgd. Het is dus goed dat de provincie haar plannen heeft gewijzigd.’

Verheij: ‘De locaties in de buurt van Kralingen en op de pier van Hoek van Holland zijn uit het voorstel gehaald. Het bederft niet alleen het uitzicht, maar zorgt ook voor veel geluidsoverlast. Het plan voor een windturbine op de pier van Hoek van Holland was helemaal niet te begrijpen. Dit is juist een mooi stuk recreatiegebied van Rotterdam!

Op 20 december maakt de provincie een definitieve beslissing over het plan. ‘Wat ons betreft is het plan wat er nu ligt een stuk beter. Er is dit keer wél geluisterd naar omwonenden. De overlast door nieuwe windmolens wordt zo beperkt,’ aldus het raadslid.