VVD wil meer fietsenstallingen bij Centraal Station.

Fietsenstallingen aan beide zijden van het Centraal Station zijn overvol. De Rotterdamse VVD vindt daarom dat er op korte termijn extra plekken bij moeten komen. VVD-raadslid Jan Willem Verheij:

'De stallingen zijn vol en dus plaatsen reizigers hun fiets waar het niet mag. Dit is verboden, maar er is geen alternatief! Als je op de fiets naar het station komt, dan wil je niet nog een heel stuk lopen naar de trein. In dit geval pak je liever de auto. Tijdelijke extra stallingen bieden een mooie oplossing voor dit probleem.’

Ook bij het Kruisplein worden fietsen door de gemeente verwijderd terwijl hier geen parkeerverbod geldt. Verheij:

‘Wij zien met eigen ogen dat fietsen van een boom of paal worden geknipt. Wij willen daarom weten hoe het college bepaalt welke fiets er wordt weggehaald. Daarnaast hoort een eigenaar van een verkeerd geparkeerde fiets tijd te krijgen om zijn fout te herstellen. Wij willen weten hoeveel tijd een fietser hiervoor krijgt.’
‘Het lukt het college niet om genoeg stallingen te bouwen voor het groeiende aantal reizigers die met de fiets naar het Centraal Station komen. Er moet dus gezocht worden naar een oplossing voor de toekomst. Op korte termijn vinden wij dat het college moet kijken naar een tijdelijke stalling in de buurt van het station, zodat reizigers gewoon hun fiets kwijt kunnen,’ stelt het raadslid.

De Rotterdamse VVD zal tijdens de behandeling van de begroting een motie indienen die vraagt om een tijdelijke fietsenstalling bij het Centraal Station te plaatsen.