Antoinette Laan ontvangt Wolfert van Borselenpenning bij afscheid raad.

Antoinette Laan heeft afscheid genomen van de Rotterdamse raad. Voor al haar inzet voor de stad kreeg zij namens de gemeente door burgemeester Ahmed Aboutaleb de Wolfert van Borselenpenning uitgereikt. De penning kreeg de inscriptie ‘sterk in debat, warm van hart’.

Burgemeester Ahmed Aboutaleb: ‘Ik heb genoten van je uitgebreide netwerk en je oog voor de details tot in de krochten van de samenleving. Je hebt daarin ook mij een keer voor het blok gezet door te spreken over capsules van lachgas, terwijl ik geen flauw idee had wat dit was. Je was origineel. Met mooie namen voor moties. Of roekoe-roekoe-amendementen. En de verspreking darkroom-dataroom zullen we nooit meer vergeten.’
Fractievoorzitter Jan-Willem Verheij: ‘Wij bedanken Antoinette voor al haar inzet voor de stad en wensen haar ontzettend veel succes in de Tweede Kamer. Haar humor, politieke vernuft en scherpte in de raad gaan we enorm missen. We hopen dat zij zo nu en dan met veel plezier nog aan de Rotterdamse raad zal terugdenken.’

Antoinette Laan is van 1998 tot 2004 dagelijks bestuurder van de deelgemeente Kralingen-Crooswijk geweest. In 2010 werd zij gekozen als raadslid voor de Rotterdamse raad. Van 2010 tot 2014 is zij wethouder van sport, recreatie, kunst en cultuur geweest. Sinds maart 2014 is ze raadslid voor de VVD en sinds juni 2015 tevens fractievoorzitter geweest. Op 31 oktober 2017 is zij beëdigd als Tweede Kamerlid.