VVD klaar voor de verkiezingen in Rotterdamse wijken.

De Rotterdamse VVD heeft vandaag haar verkiezingsprogramma voor de verschillende gebieden in de stad vastgesteld. Ieder gebied heeft zijn eigen problemen en uitdagingen, die om hun eigen aanpak vragen. Vincent Karremans, lijsttrekker voor de Gemeenteraadsverkiezingen: ‘In een grote en diverse stad als Rotterdam is het belangrijk om niet alleen een programma voor de hele stad te hebben, maar ook echt per wijk een concrete actiepuntenlijst. In Rozenburg is er een nieuwe weg nodig om de overlast van vrachtwagens te voorkomen. En in delen van Hillegersberg zijn er bijvoorbeeld problemen met het ophalen van de vuilnis. Wij willen natuurlijk aan de slag met de grote stadsbrede problemen, maar juist met dit soort heel concrete zaken kun je het verschil maken voor Rotterdammers.´

‘De actiepuntenlijsten die we vandaag hebben gepresenteerd zijn pas het begin. Wij gaan ieder weekend in de wijken langs de deuren om van mensen zelf te horen wat er nog meer op moet. Ook organiseren we huiskamerbijeenkomsten waar we er uitgebreider over door kunnen praten. De beste plannen worden niet op het stadhuis aan de Coolsingel bedacht, maar gewoon in persoonlijk gesprek met de mensen die met de problemen te maken hebben’, aldus Karremans.

Ook de kandidaten per gebied zijn vandaag onder luid applaus verkozen. Karremans: ‘Het is een mooie mix van ervaren gebiedscommissieleden en jong, liberaal talent. Met hun uitgebreide netwerken zijn zij onze oren en ogen in de wijken. Het is mooi om te zien dat we de verkiezingen tegemoet gaan met een enthousiast team van kandidaten en vrijwilligers uit heel Rotterdam.’

In de bijlage vindt u het verkiezingsprogramma voor de Rotterdamse gebieden.

De kandidatenlijsten:

Centrum