Karremans: ‘Rotterdam, een stad vol mogelijkheden’

Er ligt een enorme kans voor Rotterdam. Dat stelde lijsttrekker Vincent Karremans  afgelopen maandag tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Rotterdamse VVD. Volgens de liberale lijsttrekker hangt er een gevoel van magie en aantrekkingskracht in de stad.

‘Van die magie moeten we gebruikmaken om problemen op te lossen die al decennia zijn blijven liggen. Daarom is het belangrijk dat Rotterdam niet kiest voor een politiek van lange tenen en korte lontjes, maar voor een nuchtere doen-politiek met een blik om de toekomst. De politiek van de VVD dus,’ stelt Karremans.

Volgens de lijsttrekker kan Rotterdam wel wat meer VVD gebruiken. Karremans:

‘Zonder een grote VVD wordt het de komende vier jaar weer een politiek van extremen. Dan gaat het straks alleen maar over afluisterambtenaren en hoeveel moskeeën we moeten sluiten en bijvoorbeeld niet over hoeveel huizen er bijgebouwd moeten worden. En die extra woningen zijn hard nodig! We moeten er namelijk voor zorgen dat starters en gezinnen niet uit onze stad wegtrekken. Daarnaast zien we dat veel partijen druk met zichzelf en niet met de stad bezig zijn. Wij zijn vooral bezig om straat voor straat, buurt voor buurt, wijk voor wijk punten op te halen voor onze to-dolijst. Met die lijst willen wij na 21 maart direct aan de slag gaan.’

Toch was het niet alleen de optimistische boodschap van lijsttrekker Karremans die tijdens de drukbezochte nieuwjaarsreceptie in brasserie De Doelen te horen was. Zo werd er eveneens meerdere keren stilgestaan bij het plotse overlijden van het zeer gewaardeerde D66-raadslid Gerda Eeuwijk. Volgens VVD-fractievoorzitter Jan-Willem Verheij kwam haar overlijden als een onverwachte schok.

‘Het overlijden van Gerda is als een baksteen binnengekomen. Gerda was iemand die met enorm veel passie – enorm veel enthousiasme – bezig was Rotterdam beter te maken. Op haar eigen manier, met haar eigen ideeën. Gerda had tal van ideeën over hoe de stad mooier, sterker en krachtiger te maken. Dat ging vaak over thema’s waar wij ook heel veel mee hebben. Denk daarbij aan de bereikbaarheid van de stad of ondernemerschap.’