Karremans: Het is tijd voor actie!

In Rotterdam gaan we de klimaatverandering niet oplossen. Maar als we niks doen, gaan we er wel héél veel last van hebben. Dan verdwijnen er tienduizenden banen en komen er geen nieuwe voor terug. Dan gaan tienduizenden Rotterdammers steeds vaker een volgelopen kelder hebben, door slechte riolering en grondwaterbeheer. En dan blijven tienduizenden Rotterdammers in slecht geïsoleerde huizen zitten, met torenhoge energierekeningen als gevolg. Als we niks doen, wordt het een ravage.

Vandaag hebben 55 grote Rotterdamse bedrijven en organisaties, van Ahoy en Unilever tot de Erasmus Universiteit en het Havenbedrijf, met de ‘Rotterdamse Klimaatoproep’ de noodklok geluid. Ze willen vooruit, maar krijgen van de gemeente alleen maar mooie woorden - en geen daden.

Dat moet nu echt klaar zijn. In het belang van al die Rotterdammers die het slachtoffer dreigen te worden van dit gebrek aan daadkracht: het is tijd voor actie. Het is tijd om te dóen.

Ik wil de Rotterdamse Klimaatoproep namens de VVD ondertekenen en ga de bedrijven en organisaties die dat al deden morgen een uitnodiging sturen om snel samen een concrete to-dolijst te maken. En dan is de tijd van mooie woorden voorbij. Dan gaan we aan de slag.

Vincent Karremans, lijsttrekker Rotterdamse VVD