P+R-parkeergarages weer voller door VVD

Dankzij de Rotterdamse VVD is het gebruik van de P+R-garages in 2017 met dertig procent toegenomen. Dat stond gisteren te lezen op de website van RTV Rijnmond. ‘Een mooie ontwikkeling,’ laat VVD-lijsttrekker Vincent Karremans in een reactie weten. ‘Het gebruik is fors toegenomen nadat het parkeren in de garages op ons aandringen weer gratis is. Ook gaan we aan de slag met het bouwen van nog meer P+R-voorzieningen. Een belangrijke ontwikkeling waarmee we Rotterdam weer wat bereikbaarder kunnen maken,’ aldus Karremans.

Volgens de VVD-lijsttrekker is een aantrekkelijke stad een bereikbare stad. Karremans: ‘En een bereikbare stad is ook een stad waar je goed en betaalbaar kunt parkeren. Helaas dacht het stadsbestuur van Leefbaar Rotterdam en D66 daar anders over en werden de P+R-garages tot gemeentelijke melkkoe gedegradeerd. Daardoor kwamen de P+R’s leeg te staan en weken automobilisten uit naar de omliggende wijken. Daardoor kregen bewoners de rekening gepresenteerd en dat mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn.’

In bijvoorbeeld Prins Alexander pakte dit desastreus uit: de Kruidenbuurt stond plots bomvol met auto’s van forenzen. De mensen werden er link van dat ze nauwelijks meer voor hun eigen voor deur konden parkeren. ‘Door onze inzet is dat toentertijd teruggedraaid. Daarom vind ik het top dat P+R’s nu weer gratis zijn en dat we het aantal parkeerplaatsen gaan uitbreiden. Met P+R’s kunnen we de bereikbaarheid van het centrum namelijk vergroten en ook nog eens de uitstoot van CO2, roet en NOx verminderen. Vierdubbel winst dus,’ aldus een enthousiaste Karremans.