Compensatie voor ondernemers van Hoek van Holland

04 mei 2018

Ondernemers in Hoek van Holland die gedupeerd zijn doordat de metro naar het dorp ruim een jaar te laat gaat rijden, worden dankzij een voorstel van de Rotterdamse VVD en PvdA gecompenseerd. De partijen dienden hiervoor in december een voorstel in dat nu leidt tot ruim € 200.000 aan compenserende maatregelen.

‘Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ondernemers door falen van de gemeente inkomsten mislopen. Door de extra vertraging van de Hoekse Lijn is het strand het komende zomerseizoen minder goed bereikbaar voor dagjesmensen. Dit kost de Hoekse ondernemers dus omzet,’ aldus VVD-raadslid Jan-Willem Verheij.

Verheij: ‘We zijn zeer tevreden dat het college nu met geld over de brug komt en de motie van de Rotterdamse VVD en de PvdA uitvoert’. De gemeente heeft in januari met betrokken partijen om de tafel gezeten. Totdat de Hoekse Lijn gaat rijden, willen zij dat de badplaats goed bereikbaar blijft. De gemeente gaat het promoten van dit vervangend openbaar vervoer bekostigen. Ook komt er vanuit de gemeente geld beschikbaar voor verschillende evenementen. ‘Een goede compensatie voor de overlast die de vertraging van de Hoekse Lijn met zich mee brengt,’ aldus Verheij.

Hoek van Holland Doorrijden Diederik van Dommelen