VVD maakt einde aan verhoging inwonerbijdrage MRDH

Ieder jaar stelt de Rotterdamse gemeenteraad een inwonerbijdrage vast aan de Metropoolregio Rotterdam Den Haag. Deze bijdrage wordt ieder jaar automatisch verhoogd. Rotterdam staat er financieel beroerd voor, dus moet er tering naar de nering gezet worden. Daarom diende de Rotterdamse VVD een voorstel in om dit te stoppen en deze automatische verhoging terug te draaien.

'Bijna €50.000 is veel geld voor onze stad. De afgelopen weken zijn we weer tot de conclusie gekomen dat er geen geldbomen in de stadhuistuin staan. De Metropoolregio doet enorm goed werk, maar blind extra geld storten is iets waar de Rotterdamse VVD zich niet in kan vinden,’ aldus VVD-fractievoorzitter Vincent Karremans.

Het amendement werd met 23 stemmen voor en 22 stemmen tegen aangenomen. Het voorstel kreeg steun van Leefbaar, Nida, SP, PVV, 50Plus en ChristenUnie-SGP.

‘Ik ben zeer tevreden dat dit voorstel is aangenomen. Extra geld is namelijk niet vanzelfsprekend. Dit is een goed signaal naar onszelf en naar organisaties die werk verrichten van Rotterdams belastinggeld,' concludeert Karremans.