Fractievoorzitter Vincent Karremans Politicus van het jaar 2018

Onze eigen fractievoorzitter Vincent Karremans is afgelopen vrijdag 7 december in debatcentrum Arminius uitgeroepen tot Politicus van het jaar 2018. Hij liet de andere twee genomineerden, Stephan van Baarle (Denk) en Ellen Verkoelen (50plus) hiermee achter zich. Hij komt hierdoor in het rijtje van een van zijn voorgangers, oud-fractievoorzitter Maarten van de Donk, die deze prijs in 2011 ontving. Uit de vele felicitaties en reacties die wij hebben binnengekregen blijkt dat de jury een juiste keuze heeft gemaakt. De criteria voor deze prijs waar de beste politicus aan moest voldoen waren onder andere het bepalen van de politieke agenda en het leidend zijn in de publieke opinie. Karremans werd uiteindelijk gekozen als winnaar omdat hij een leidende rol in de coalitieonderhandelingen speelden, waar hij na langdurige onderhandelingen een brug wist te slaan naar de voor hem niet natuurlijke bondgenoten. Daarnaast prees de jury zijn retorisch talent, waarbij hij de confrontatie met zijn politieke tegenstanders niet schuwt en ‘zijn’ collegeakkoord met verve keer op keer weet te verdedigen.