Dieke van Groningen

Woordvoerder: Economie, duurzaamheid, energietransitie en mobiliteit

Dieke van Groningen – de Haas (38) is moeder, gedreven ondernemer én een betrokken burger. Sinds haar studententijd heeft ze in diverse mooie Rotterdamse buurten gewoond, waaronder Crooswijk en de Provenierswijk. Momenteel woont ze met haar man én twee kinderen in Kralingen. Na een succesvolle carrière als headhunter, besloot ze ruim vier jaar geleden haar eigen bedrijf op te richten: Puur Company. Met succes zet ze natuurlijke en biologische verzorgingsproducten speciaal voor kinderen in de Nederlandse markt. Naast haar werkzaamheden is Dieke altijd actief geweest in en rond de politieke arena. In het verleden heeft ze voor de gemeenteraadsfractie (2003-2006) gewerkt en is actief geweest bij de deelgemeente Kralingen-Crooswijk. Rotterdam en haar inwoners hebben Dieke’s hart gestolen. Het is geweldig om te wonen, leven en werken in een stad die bruist en ook voor de toekomst de juiste stappen zet. Dat gaat niet vanzelf, daar heb je iedereen voor nodig. Van inwoners, ondernemers, verenigingen tot aan de gemeente. Daarom wil Dieke weer terug naar het stadhuis om te knokken voor een mooier, ondernemender, schoner en financieel gezonder Rotterdam. Werken voor Rotterdam is en blijft haar passie!]