article main image

Dieke van Groningen

Woordvoerder Veiligheid, Economie, (lucht)haven, Onderwijs en Organisatie & Dienstverlening

Dieke van Groningen – de Haas (43) is moeder, gedreven ondernemer én een betrokken burger. Sinds haar studententijd woonachtig in Rotterdam. Van Crooswijk, de Provenierswijk tot Kralingen, waar ze momenteel met haar man en twee kinderen woont. Vanuit haar bedrijf Puur Company probeert Dieke de wereld een stukje duurzamer te maken met haar natuurlijke en biologische verzorgingsproducten voor kinderen. Politiek is haar passie. Dieke werkte voor de Gemeenteraadsfractie (2003-2006) en was actief bij de deelgemeente Kralingen-Crooswijk. Afgelopen periode (2018-2022) zette Dieke zich als woordvoerder economie, energietransitie en mobiliteit in om Rotterdam bereikbaar houden voor iedereen en de energietransitie praktisch, haalbaar en zo veel mogelijk betaalbaar te houden. Rotterdam en haar inwoners hebben Dieke’s hart gestolen. Een veilige (digitale) stad voor iedereen, het wegnemen van belemmeringen voor ondernemers én elk kind goede startkansen in het onderwijs te bieden. Dat is waar Dieke zich voor inzet.

Contact:
✉️: