Pleinstewards zorgen voor veilige pleinen

04 maart 2024
detail iamge

Veiligheid op straat en op de pleintjes, daar zorgen niet alleen politie en handhaving voor maar ook onze pleinstewards. Afgelopen vrijdag gingen onze fractievoorzitter Pascal Lansink Bastemeijer en Leefbaar Rotterdam fractievoorzitter Ingrid Coenradie op pad met de pleinstewards.

Pleinstewards zijn professionals die op een laagdrempelige manier met overlastgevende jongeren in gesprek gaan om ervoor te zorgen dat de overlast stopt. Pascal Lansink Bastemeijer: “Pleinstewards hebben de ervaring en vaardigheden om laagdrempelig met jonge overlastgevers in gesprek te gaan, waardoor zij er door simpelweg het gesprek aan te gaan in slagen om de rust op straat te laten terugkeren. De Pleinstewards zijn echt een waardevolle toevoeging aan het veiligheidsapparaat”

In de verkiezingsstrijd van 2022 presenteerde de Rotterdamse VVD het terugwinnen van onze pleinen plan. Teveel pleinen in Rotterdam waren onveilig geworden waardoor ouderen elkaar er niet meer konden ontmoeten en kinderen niet meer veilig konden spelen op de pleintjes. Een van de maatregelen die wij aangekondigden waren de pleinstewards, daarom hebben we in het coalitieakkoord ervoor gezorgd dat er extra pleinstewards werden aangenomen om onze veilig pleinen te realiseren.

Pascal Lansink-Bastemeijer
WORD VVD'ER