Pascal Lansink-Bastemeijer

Pascal Lansink-Bastermeijer is sinds november 2017 raadslid voor de Rotterdamse VVD, nadat hij zich twee jaar als burgerlid heeft ingezet in de raadscommissie Bouwen, Wonen en Buitenruimte.

Pascal is geen onbekende in de Rotterdamse politiek. Hij is acht jaar fractievoorzitter geweest van de VVD Delfshaven voordat hij de stap naar de gemeenteraad maakte. De rode draad in zijn politieke carrière is zijn niet aflatende inzet voor een schoon en heel Rotterdam. Hij is wellicht wel het meest bekend van zijn strijd om de hondenbelasting af te schaffen. In 2016 begon hij zich hiervoor met succes in te zetten: in 2018 betalen Rotterdammers niet langer meer voor hun hond.

Actuele zaken waar hij zich nu voor inzet:

• het verlagen van de afvalstoffenheffing door in het restafval meer plastic (na) te scheiden;
  • het bouwen van meer woningen in het midden segment;
  • het realiseren van een deltaplan (grond)water voor droge voeten en natte palen;
  • de omgevingswet waardoor ontwikkelingen zoals het bouwen van een huis, brug of een uitbouw niet vanuit een “nee” worden bekeken maar vanuit de voorwaarden voor een “ja”;
  • het goed combineren van de groei van het aantal Rotterdammers (en woningen) en de behoefte aan openbare ruimte zoals parken en groen, voorzieningen en bijvoorbeeld horeca;