Eindelijk direct afrekenen bij de boa’s

24 januari 2019
detail iamge

Vervuilers van de stad meteen laten afrekenen. Dat is iets waar de Rotterdamse VVD sinds de laatste verkiezingen voor inzet. Wie vanaf nu een boete in het centrum krijgt voor het vervuilen van de straat of het wildplassen tegen een gebouw, wordt nu nog harder aangepakt. Word je betrapt krijg je gelijk een pinautomaat onder je neus geduwd.

VVD-raadslid Lansink: Een jaar geleden opperde ik het plan om dit in te voeren. Vuil op straat en asociaal gedrag behoren bij de grootste ergernissen onder Rotterdammers. De vervuiler meteen laten betalen bij de BOA’s, zal de daders meer confronteren dan als ze 3 weken later een prent op de deurmat krijgen.

Daarnaast wordt er ook strenger gehandhaafd op het dumpen van afval naast de vuilcontainers.

‘Daar komt bij dat wij ook met een plan gaan komen om de pakkans van al deze vervuilers te verhogen. De bedragen van de boetes gaan ook omhoog als mensen vaker worden gepakt. Ook dit moet bijdragen aan het terugdringen van rondslingerend vuil in de Rotterdamse straten. We willen als stadsbestuur dat dit asociale gedrag geen kans meer krijgt’, aldus Lansink.

Centrum Misdaad mag niet lonen Afvaloverlast aanpakken Pascal Lansink-Bastemeijer
WORD VVD'ER