Meer betaalbare huurwoningen voor hardwerkende Rotterdammers

09 april 2019

Het is voor veel Rotterdammers ontzettend moeilijk om een huis te vinden voor een redelijke prijs. Vaak willen mensen ook eerst een tijd huren voordat ze besluiten een huis te kopen. Daarom heeft VVD-wethouder Bas ‘de bouwer’ Kurvers er voor gezorgd dat er meer huurwoningen tussen de 711 en 1000 euro worden gebouwd.  Hulpverleners en agenten krijgen voorrang.

De komende jaren worden er 18.000 woningen gebouwd. Minstens 20 procent van deze woningen moeten huurwoningen tussen de 711 en 1000 euro worden. Hulpverleners, onderwijzers, agenten maar ook havenarbeiders zullen hiervan gaan profiteren. Raadslid Pascal Lansink-Bastemeijer:  ‘Ik ben blij dat een van onze verkiezingsbeloftes wordt uitgevoerd: meer betaalbare woningen zodat ook oud-studenten en mensen met een middeninkomen gewoon in de stad kunnen wonen.

Wethouder Kurvers heeft ook afspraken gemaakt om de huurprijzen voor 15 jaar lang gelijk te houden. ‘Zo worden huurders niet verrast door hogere huren maar kunnen ze jaren in onze stad wonen en hier een toekomst opbouwen. De stad heeft deze mensen ontzettend hard nodig. Zo blijft Rotterdam een werkstad’, aldus Lansink-Bastemeijer.

Bouwen voor starters Pascal Lansink-Bastemeijer Tim Versnel